Verbeterde dienstverlening gemeente Barendrecht

20 February 2025, 17:52 uur
mainImage
Gemeente Barendrecht

Sinds de beëindiging van de BAR-samenwerking is de gemeente Barendrecht weer zelfstandig. Dat betekent niet alleen dat we als gemeente onze eigen koers bepalen, maar ook dat we extra aandacht kunnen geven aan wat belangrijk is voor Barendrechters: betere en snellere dienstverlening.

Ten tijde van de BAR-samenwerking was er kritiek op de bereikbaarheid van de gemeente. Zo had u soms te maken met lange wachttijden aan de telefoon of balie. In ons meerjarenprogramma hebben we ons daarom hoge ambities gesteld: klantgerichte en professionele dienstverlening, korte lijnen en duidelijke antwoorden voor onze inwoners. Doelen waar we hard aan werken.
 
Korte wachttijden
We zijn erin geslaagd de wachttijden aan de telefoon sterk te verkorten. Zo heeft ons Klantcontactcentrum (KCC) in 2024 op maar liefst 53 dagen een serviceniveau van 100% behaald. Dat betekent dat u op deze dagen direct te woord werden gestaan, zonder wachttijd. Ook op de overige dagen lag de telefonische bereikbaarheid ruim boven de 90%. Een resultaat waar we als gemeente trots op zijn!
 
Sneller en makkelijker contact met de gemeente
De verbeterde bereikbaarheid van het KCC is een van de resultaten van onze inzet voor betere dienstverlening. We werken continu aan het verbeteren van onze (online) service zodat u op een snelle en eenvoudige manier contact met ons kunt opnemen en uw zaken kunt regelen. Zo verbeteren we dagelijks onze gemeentelijke website, zorgen we voor duidelijke normen rond wachttijden en vragen we u actief om feedback zodat we onze dienstverlening verder kunnen verbeteren.
 
Met deze aanpak zorgen we dat u snel en goed geholpen wordt. En dat we, in tegenstelling tot sommige grote bedrijven of andere gemeenten, niet bekendstaan om lange wachttijden en onbereikbare medewerkers. En heeft u de burgemeester al gehoord? Hij heeft het bandje van het telefonisch keuzemenu ingesproken. Deze is nu ook eenvoudiger: in slechts 3 stappen krijgt u een medewerker te spreken.
 
Contact
Heeft u ook een vraag voor de gemeente of wilt u iets regelen? Neem dan gerust contact op via 14 0180 of kijk op www.barendrecht.nl. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Onze collega’s zitten voor u klaar!


Door: Afdeling communicatie gemeente Barendrecht